donderdag 21 juli 2011

Splitscreen: A Love Story


Splitscreen: A Love Story from JW Griffiths on Vimeo.

Ik ben één van die mensen die zich een hele reis kan vermaken zonder boek of telefoon. Beiden blijven vergeten in mijn tas zitten terwijl ik geniet van de in elkaar overlopende landschappen, en steeds nieuwe dingen ontdek. Splitscreen: A Love Story, geregisseerd door James Griffiths en winnaar in de Nokia shorts competition 2011, geeft me zo'n zelfde gevoel van reizen en kijken en de kleine dingen zien.
James werkte ook als editor aan de trailer voor Stanley Pickle, een eigenaardige stop-motion animatie over een jongen die een nogal abnormaal leven leidt, tot een mysterieus meisje zijn wereld op zijn kop zet. De combinatie van acteurs en stop-motion is bijzonder, door het gebrek aan dialoog en de specifieke manier van bewegen krijgt het geheel bijna een soort mime-achtige uitstraling. Een beetje maf dus, maar het fascineert me mateloos...

2 opmerkingen:

  1. Als een frisse zomerregenbui
    als de tinkels van de bubbels in een glas prosecco
    leest je blog

    Liefs, Margot

    N´gein

    BeantwoordenVerwijderen